Werkwijze & FAQ
Privacy
- Wij nemen uw privacy serieus en behandelen uw gegevens met de grootste zorg.
- Hoewel wij uw mailadres nodig hebben hoeft u van ons nadien geen (storende) nieuwsbrief te verwachten.
- Officiële documenten vragen wij nooit via mail en/of internet te versturen. Dit doen wij uitsluitend aan de balie.
Reserveren
- Bekijk het aanbod op onze website.
Bij eventuele vragen kunt u ons bellen, whatsappen of een mail sturen via onze website. - Reserveringen kunnen per mail, op de website of per telefoon worden gemaakt.
- Om de reservering definitief te maken moeten wij beschikken over uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer. Er kan gevraagd worden om een aanbetaling te doen.
Ophalen voertuig
- Tijdens het ophalen van het voertuig dient u zowel uw rijbewijs alsmede uw paspoort / id-kaart te overleggen. Wij maken hier een scan van.
- U dient bij het ophalen van het voertuig een borgstelling te voldoen, dit kan middels pinpas of creditcard. Let op: Vanwege verzekeringstechnische eisen kunnen wij geen contanten accepteren.
- Als u de borg middels pinpas voldoet vragen wij u om een formulier in te vullen voor het terugstorten van een eventueel restant van de borg. Wanneer u binnen openingstijden het voertuig retourneert kunnen wij het restant terug pinnen.
- Als u de borg middels creditcard voldoet dan maken wij een autorisatie, met deze autorisatie wordt nadien het daadwerkelijke factuurbedrag voldaan.
- Wij lopen met u naar de auto voor een uitleg van de auto, constatering van aanwezige schades en eventueel uitleg van de laadklep.
- Ook laten we u zien waar de sleutelkluis zit en hoe deze werkt.
Tijdens de huurperiode
- Bij het huren voor langere tijd dient u regelmatig de vloeistoffen, zoals olie en water, te controleren.
- Bij gebruikt van de laadlift dient u de motor te laten draaien om zodoende een lege accu te voorkomen.
- Bij storing of schade kunt u ons bellen op 0573 254055, dit nummer staat na sluitingstijd doorgeschakeld naar een mobiel.
- Vooraf controleren van de route om bovenhoofdseschade te voorkomen (schade boven 1,90m). Denk hierbij aan te lage viaducten of parkeergarages.
Retourneren
- Tijdens openingstijden kunt u de auto bij ons pand parkeren en de sleutels binnen afgeven.
- Buiten openingstijden kunt u de auto bij ons pand parkeren en de sleutels deponeren in de sleutelkluis.
- Sterk van binnen vervuilde auto’s, ook in geval van rooklucht, worden op kosten van de huurder gereinigd.
- De brandstof is niet bij de huurtarieven inbegrepen. Het voertuig wordt met een volle tank afgeleverd en u wordt verzocht om het voertuig met een volle tank te retourneren.
Mocht het voertuig niet afgetankt worden ingeleverd dan wordt de getankte brandstof vermeerderd met afhandelingskosten á € 10,- incl. btw in rekening gebracht.
Afhandeling factuur
- De factuur wordt per post naar u verzonden.
- Wanneer u de borgstelling per pinpas heeft voldaan storten wij het resterend bedrag, dus de borg minus het factuurbedrag, terug op uw rekening.
- Wanneer u de borgstelling per creditcard autorisatie heeft voldaan wordt de autorisatie omgezet in een betaling. Het resterend bedrag wordt direct weer vrijgegeven.
Uw ervaring
- Graag vernemen wij uw ervaring met het gehuurde voertuig of object alsmede de afhandeling door onze medewerkers, zowel positief als negatief. Hiermee helpt u ons om het niveau van service, kwaliteit en betrouwbaarheid te verbeteren.
FAQ
[bg_faq_start]Kan ik een bepaald merk of type auto reserveren?
Nee, u reserveert op klasse. Wij werken met voorbeelden. De daadwerkelijke auto kan afwijken maar is wel vergelijkbaar.
Kan ik een auto met een trekhaak huren?
Ja, wij hebben verscheidende auto’s met trekhaak. Indien u een trekhaak nodig heeft dient u dit met de reservering aan ons door te geven. Hierbij is het van belang dat u het totaal gewicht, dus het eigen gewicht plus het maximum laadvermogen, van het te trekken object aan ons doorgeeft. Zodoende kunnen wij een een correct advies geven zodat u veilig en conform wettelijke eisen onderweg gaat.
Kan ik een auto met winterbanden huren?
Ja, wij hebben verscheidene auto’s met winterbanden uitgerust. Indien u winterbanden nodig heeft dient u dit met de reservering aan ons door te geven. Tevens hebben wij in overleg sneeuwkettingen en veiligheidshesjes beschikbaar.
Met welk rijbewijs kan ik een 9 persoons bus besturen?
Met een B-rijbewijs, dus waar u een normale personenauto mee mag besturen, kunt u rijden in onze 9-persoons busjes.
Hoe lang duurt één huurdag of één weekend ?
Een huurdag loopt bij ons van 08.00 uur tot de volgende dag 08.00 uur.
Een weekend loopt bij ons van zaterdag 08.00 uur tot maandag 08.00 uur.
Moet de huurauto weer onder openingstijden worden ingeleverd?
Nee, de auto kan ook buiten openingstijden worden ingeleverd. Tijdens het ophalen van de auto zal de procedure hiervoor aan u worden uitgelegd.
Als huurder bent u echter wel tot aanvang van de eerstvolgende werkdag aansprakelijk voor het voertuig.
Moet ik vooraf een borgstelling voldoen?
Vooraf of uiterlijk tijdens het ophalen van de auto zal u een borgstelling moeten voldoen. Dit kan middels pinpas / creditcard / bank-giro.
Let op ! wij accepteren geen contant geld.
Waarom legitimatie bij het ophalen van de auto?
Als u de auto komt ophalen dan dient u, of de chauffeur zich te legitimeren. Wij vragen om een dubbele legitimatie.
- Rijbewijs (geldig)
- Paspoort of ID-Kaart (mag maximaal 1 jaar verlopen zijn)
Wij vragen dit vanwege verzekeringseisen.
Moet ik de auto aftanken?
Ja, u wordt verzocht de auto af te tanken. U huurt bij ons een auto exclusief de verreden brandstof. U krijgt de auto met een volle tank mee en deze dient na afloop van de huur met een volle tank te worden geretourneerd.
Als u de auto niet aftankt bij het retourneren zullen wij aftankkosten (€ 10,- incl. btw) doorberekenen. Voor de getankte brandstof hanteren wij de gemiddelde landelijke adviesprijs.
Let op: de verreden brandstof staat los van het aantal vrije kilometers.
Moet ik doorgeven dat ik met de auto naar het buitenland ga?
Ja, u moet aan ons doorgeven dat u naar het buitenland gaat met de auto. Als u dit verzuimt bent u niet verzekerd en onthouden van hulp in het buitenland.
Moet ik winterbanden en/of sneeuwkettingen hebben in het buitenland?
Dit is per land verschillend. De ANWB heeft hier een duidelijke uitleg over en een regelgevingsoverzicht per land.
Moet ik nog een reisverzekering afsluiten?
Hoewel wij het niet verplichten is het verstandig om een reisverzekering af te sluiten.
Het voertuig wat u mee krijgt is voorzien van ANWB Buitenlandhulp en de personenbussen zijn ook voorzien van ANWB vervangend vervoer buitenland.
Echter worden de extra voortvloeiende kosten bij schade of pech hoe dan ook ontstaan, zoals extra overnachtingen/eten/drinken en eventueel vervangend vervoer, conform Bovag standaard huurvoorwaarden niet door ons vergoed.
Tips voor in het buitenland
Hieronder staan enkele tips welke handig kunnen zijn voor in het buitenland.
- Bij koude omstandigheden de auto niet op de handrem zetten maar in de 1ste versnelling. Hierdoor voorkomt u dat de remkabels bevriezen terwijl de auto op de handrem staat en dus de remmen geblokkeerd blijven.
- Bij koude omstandigheden, tijdens het stilstaan van de auto, iets onder de ruitenwissers leggen zodat deze niet vastvriezen aan de voorruit. Ook kunt u de ruitenwissers simpelweg naar boven klappen.
- Sluit een reisverzekering af, om onvoorziene kosten bij pech te dekken.
- Neem uw creditcard mee om betaal problemen te voorkomen, dit kan zelfs in enkele gevallen een vereiste zijn.
- In Duitsland dient u de veiligheidshesjes op een zodanige manier te bewaren dat u deze kunt pakken zonder de auto te verlaten. Dus bijvoorbeeld niet achterin onder de bagage.
Wat is bovenhoofdseschade?
Bovenhoofdse schade is alle schade boven de 1,90m aan het voertuig en/of object van een derde welke door het voertuig en/of lading van het voertuig is veroorzaakt. Als voorbeeld kunt u denken aan te lage viaducten, luifel van een huis of carport.
Bovenhoofdseschade valt buiten het afkoopbaar eigen risico.
Wat is het eigen risico bij voertuigschade (eigen en/of onverhaalbaar) of WA schade?
Bij schade aan het voertuig, door eigen toedoen en/of onverhaalbaar, geldt het standaard eigen risico (zie prijslijst).
Dit standaard eigen risico kunt u afkopen tot € 0,- tegen een vastgestelde premie per dag (zie prijslijst).
Bij WA schade jegens derden geldt eveneens het standaard eigen risico (zie prijslijst)
Indien men voor de optie afkoop eigen risico kiest blijft in geval van WA schade een blijvend eigen risico van € 250,- van toepassing.
Mag het voertuig door een ander dan de huurder worden bestuurd?
Ja, de auto mag door een ieder worden bestuurd met een geldig Nederlands rijbewijs. Dit is echter op verantwoordelijkheid van de huurder.
Bijvoorbeeld een bekeuring zal naar de huurder worden verstuurd. Evenals bij schade de huurder in beginselen verantwoordelijk is.
Wat te doen bij pech of schade?
Bij schade dient u de volgende procedure te volgen:
- schadeformulier zo volledig mogelijk (tegenpartij / getuigen / situatieschets) invullen en nadien deze aan ons overhandigen.
- Wanneer mogelijk foto’s maken met uw mobiel van de situatie. Denk hierbij ook aan verkeersborden.
- schade binnen 12 uur aan ons melden per telefoon: 0031 (0) 573 254055 of per e-mail
Let op: eventuele afsleepdiensten die zonder onze toestemming worden uitgevoerd worden niet vergoed.
Bij pech dient u telefonisch contact met ons op te nemen 0031 (0) 573 254055. Afhankelijk van het betreffende voertuig en/of situatie zullen wij de meest adequate actie ondernemen. Hierbij zijn wij afhankelijk van derden, zoals de ANWB of merkgebonden pechhulpdiensten en garages. Dit in combinatie met (vakantie)drukte en/of onvoorziene (weers)omstandigeheden kan er voor zorgen dat u een wachttijd ondervindt. Hieruit voortvloeiende kosten, zoals eten, drinken en overnachtingen worden niet vergoed. Wij raden u dan ook aan om bij grote afstanden een reisverzekering af te sluiten. Ook is een creditcard aanbevolen voor reizen in het buitenland, daar dit een algemeen geaccepteerd betaalmiddel is en in enkele situaties zelfs een vereiste.
Waarom moet u bij foutief gebruik van de laadlift voor starthulp betalen?
Als blijkt dat de accu van het voertuig leeg is geraakt door foutief gebruik van de laadlift, dus de laadlift niet gebruiken in combinatie met een draaiende motor, zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn afhankelijk van de afstand c.q. tijdsbestek waarin VEGA Autoverhuur of een derde partij starthulp moet verlenen.
Als een technisch mankement ten grondslag ligt aan de lege accu worden u vanzelfsprekend geen extra kosten doorberekend.
Wat zijn de belangrijkste voorwaarden bij het huren van een Hertz auto?
U bent in het bezit van een creditcard en twee legitimaties waaronder een geldig rijbewijs. Uw minimale leeftijd is 25 jaar en bent minimaal 1 jaar in het bezit van het rijbewijs.
Kan ik de borgstelling bij een Hertz huurauto alleen middels creditcard voldoen ?
Ja, u kunt de borgstelling alleen per creditcard voldoen. Als u alleen in het bezit bent van een pinpas kunt u wel een personenauto huren uit onze eigen verhuur vloot.
Kan ik de Hertz huurauto op een andere Hertz locatie inleveren?
Ja, dit is geen probleem. Hier zullen wel extra achterlatingskosten voor berekend worden.
[bg_faq_end]